Activitățile realizate în cadrul Zilei ușilor deschise la subdiviziunile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă, în contextul marcării a 32 ani de la crearea Serviciului public de ocupare din Republica Moldova

Agenţia Națională pentru Ocuparea Forţei de Munca (ANOFM) a organizat la data de 17 februarie 2023, Ziua ușilor deschise, în contextul marcării a 32 ani de la crearea Serviciului public de ocupare din Republica Moldova.

Evenimentul a avut ca scop sensibilizarea societății privind rolul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Munca ca prestator de servicii pe piața muncii persoanelor aflate în căutarea unui loc de munca și angajatorilor, precum și informarea privind măsurile de ocupare a forței de munca implementate de către subdiviziunile sale teritoriale (STOFM) și aspectele Legii cu privire la promovarea ocupării forţei de munca și asigurarea de șomaj.

În acest context, subdiviziunile teritoriale a organizat activităţi de informare despre serviciile prestate și măsurile de ocupare a forței de munca implementate, la care au avut ocazia să participe persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, angajatori, tineri, elevi/studenţi, vizitatori interesați, mass-media.

Au fost desfășurate peste 40 seminare de informare în format offline, cît și online privind măsurile de ocupare a forței de munca, inclusiv incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități și altor categorii care necesită suport suplimentar pepiața muncii, la care au participat circa 500 de persoane interesate.

 Colaborarea cu agenții economici, în crearea și ocuparea locurilor de munca, este una din activitățile prioritare ale ANOFM, activitate marcată și în cadrul Zilei ușilor deschise. Astfel, au fost desfășurate 8 seminare de informare cu circa 100 angajatori privind aspecte ale Legii nr.105 cu privire la promovarea ocupării forţei de munca și asigurarea de șomaj, îndeosebi programele de subvenționare cu scopul angajării și reintegrării persoanelor care necesită suport suplimentar pe piața muncii.

STOFM au organizat activități de recrutare a personalului pentru agenții economici din raioane, la care au participat circa 200 persoane. Aceștia au avut posibilitate de a discuta direct cu angajatorii și a se informa despre locurile de munca propuse în diverse domenii de activitate.
 
Au fost desfășurate  mese rotunde cu participarea a peste 50 de agenți economici privind m
ăsurile active implementate de ANOFM în vederea susținerii angajatorilor.
 
O categorie prioritară în activitatea ANOFM sunt tinerii, care după absolvire, urmează să se  încadreze în câmpul muncii. În acest context, STOFM au organizat peste 15 activități de ghidare în carieră pentru circa 100 de tineri, cu diverse tematici: „Profesiile şi specificul pieţei muncii”, „Elaborarea instrumentelor de marketing  personal”, „Autocunoașterea și explorarea carierelor”, ,,Decizia de carieră”, inclusiv testarea platformei Cognitrom Career Planner (CCP). Pe lângă activitățile desfășurate la sedii, reprezentanții subdiviziunilor teritoriale pentru ocuparea forței de munca s-au deplasat și la licee unde au desfășurat activități de ghidare în carieră pentru elevi și le-au prezentat canalele moderne de informare on-line: 
www.anofm.md- site-ul Agenției; www.angajat.md - portalul locurilor de munca, www.cariera.anofm.md - platforma  ocupațiilor  pe  piața  muncii, inclusiv rețele sociale.

Persoanele participante au vizitat birourile STOFM și au discutat direct cu șefii și specialiștii, au făcut cunoştinţă cu specificul muncii care o desfăşoară aceștia, oferindu-le răspunsuri la întrebările solicitate, inclusiv au fost efectuate consultaţii individuale.