Campanie de informare a cetăţenilor moldoveni, care trăiesc şi muncesc temporar în Germania, despre situaţia reala a pieţei forţei de muncă în RM...

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca în colaborare cu Serviciul Public de Ocupare a Forţei de Munca din Germania şi Centrul Internaţional pentru Migraţie, organizează pe 21 noiembrie curent, în incinta Centrului Francez din or. Berlin (Germania) o campanie de informare a cetăţenilor moldoveni, care trăiesc şi muncesc temporar în această ţară, despre situaţia reală a pieţei forţei de munca în RM.



Scopul acestei campanii de informare este de a stabili şi menţine legătura cu cetăţenii moldoveni aflaţi peste hotare, de a comunica direct şi de a-i informa despre situaţia pe piaţa forţei de munca şi tendinţele de dezvoltare ale acesteia, cadrul legislativ al pieţei muncii şi instituţiile statului care promovează politicile şi programele de dezvoltare ale pieţei forţei de munca, posibilităţile de reintegrare a cetăţenilor aflaţi în străinătate, etc.



Dat fiind faptul că impactul crizei economice mondiale asupra pieţei muncii din Germania a afectat direct şi cetăţenii moldoveni aflaţi în această ţară şi din cei cca. 12 mii de moldoveni aproximativ 1,3 mii sânt înregistraţi ca şomeri, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca va coopera cu Serviciul Public de Ocupare a Forţei de Munca din Germania pentru a informa cetăţenii despre oportunităţile de reîntoarcere în ţară.



Deşi şi piaţa muncii din Republica Moldova a fost afectată de criza economică mondială, totuşi pentru unele companii rămâne prioritară cererea pentru forţa de munca calificată şi este important ca cetăţenii noştri să cunoască această informaţie, să poată contacta direct cu angajatorii în cazul dacă ar dori să revină acasă.



Interesaţi să atragă personal, cu experienţă de munca acumulată de cetăţenii noştri în Germania, s-au arătat 8 angajatori care activează în Republica Moldova – Orange Î.M.S.A., Coca Cola SRL, IDS Consulting, Artima J.S.C., Roedl & Partner, Business & Finance Consulting, InterPool şi Î.C.S Dragxlmeier Aotomotive S.R.L.



Aceste companii vor avea posibilitatea să-şi prezinte oferta de locuri vacante în mod direct, cetăţenilor moldoveni invitaţi să participe la eveniment.



 Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca va prezenta propria bază de date cu locurile de munca vacante, precum şi condiţiile de ocupare a lor.



Participă la această campanie şi Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii a Ministerului Economiei, care va informa despre condiţiile de iniţiere a afacerilor pe cont propriu.



Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca este la o primă experienţă de iniţiere a unei asemenea activităţi pentru cetăţenilor noştri aflaţi departe de casă, de transmitere în mod direct a informaţiei despre piaţa muncii din Moldova, informaţie care ar putea fi în interesul celor care doresc să se reîntoarcă acasă şi să se reintegreze pe piaţa muncii locale.



Acţiunea este susţinută de proiectul Uniunii Europene „Consolidarea capacităţii Moldovei de gestionare a pieţei muncii şi de reîntoarcere a migranţilor”, program implementat în cadrul „Parteneriatului pentru Mobilitate dintre UE şi Moldova” de către Agenţia Suedeză pentru Ocuparea Forţei de Munca, care ne va ajuta să consolidăm relaţia cu diaspora moldovenilor aflată în spaţiul UE, în cazul de faţă în Germania.



Amintim în context, că unul dintre obiectivele primordiale ale proiectului este reintegrarea moldovenilor în ţara de origine, iar această campanie de informare poate reprezenta începutul acestui proces, o modalitate de a arăta cetăţenilor moldoveni că proiectul se referă la interesele şi nevoile cetăţeanului.



Campania de informare este realizată şi cu sprijinul Ambasadei Germaniei în Moldova, diasporei moldovenilor în Germania, Institutului Leipzig în Moldova, Organizaţiei Internaţionale pentru Migraţie şi Ambasadei Moldovei în Germania.