Agenția Națională anunță concurs pentru ocuparea funcțiilor publice vacante
Specialist superior în domeniul ocupării forţei de munca - cîte o unitate în Agențiile pentru Ocuparea Forței de Munca raionale: Cantemir, Drochia, Florești, Glodeni, Rîșcani, Ștefan Vodă, Telenești;
Specialist în domeniul ocupării forţei de munca - cîte o unitate în Agențiile pentru Ocuparea Forței de Munca raionale: Anenii Noi, Dubăsari, Edineț, Rezina, Soroca, Șoldănești, Taraclia.
Specialist superior, specialist în domeniul ocupării forţei de munca al Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Munca raionale.
Scopul general al funcţiei:
Implementarea politicilor de stat privind ocuparea forţei de munca în teritoriu, care constau în sporirea posibilităţilor de ocupare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de munca, asigurarea angajatorilor cu forţa de munca necesară şi înaintarea propunerilor privind necesităţile de perspectivă ale pieţei muncii.
Sarcinile de bază pentru funcția de specialist superior:
1. Acordarea serviciilor de informare şi mediere a muncii persoanelor vulnerabile, inclusiv persoanelor cu dizabilităţi care se adresează la agenţie în căutarea unui loc de munca.
2. Colaborarea cu angajatorii în vederea identificării locurilor de munca libere şi angajării în cîmpul muncii a persoanelor vulnerabile, inclusiv a persoanelor cu dizabilităţi şi conform cotelor stabilite.
3. Participarea la implementarea, şi evaluarea activităţilor ce ţin de acordarea serviciilor persoanelor cu dizabilităţi, altor categorii vulnerabile.
4. Întocmirea, evidenţa şi controlul dosarelor şomerilor beneficiari de ajutor de şomaj/alocaţiei de integrare sau reintegrare profesională, inclusiv a beneficiarilor din categoria persoanelor cu dezabilităţi.
5. Implicarea în procesul de verificare a adeverinţelor de salariu mediu şi determinarea modalităţii corecte de calculare a salariului mediu conform prevederilor cadrului normativ, luat ca bază la stabilirea mărimii ajutorului de şomaj.
Sarcinile de bază pentru pentru funcția de specialist:
1.Stabilirea contactului, identificarea necesităţilor, profilarea persoanelor cu dizabilităţi, altor categorii de persoane vulnerabile.
2.Înregistrarea persoanelor, administrarea bazelor de date utilizate şi acordarea suportului necesar la integrarea pe piaţa muncii.
3. Prestarea serviciilor de informare despre piaţa muncii, cererea şi oferta forţei de munca, de informare şi consiliere profesională în conformitate cu procedurile aprobate.
4.Prestarea serviciilor de mediere, precum şi alte măsuri active organizate pe piaţa muncii.
5. Selectarea din baza de date a ofertelor de munca pentru persoanele vulnerabile pentru integrarea lor pe piaţa muncii.