Ședința clubului muncii și seminare informative desfășurate de Agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă

Agenția Bălți a organizat seminarul de instruire despre serviciile prestate de AOFM mun. Bălți
 
La data de 1 februarie a fost desfășurat un seminar informativ pentru  15 angajați, în cadrul Asociației „Tinerii pentru dreptul la Viață” din mun. Bălți.
 
Scopul : instruirea  angajaților și prezentarea informației corecte privind serviciile prestate de Agenție, care ulterior va putea fi transmisă beneficiarilor Asociației și tinerilor.
Obiective principale  au fost: a face cunoștință cu  activitatea Agenției pentru Ocuparea Forței de Munca, rolul în societate, serviciile oferite persoanelor aflate în căutarea unui loc de munca.
 
Asociația „Tinerii pentru dreptul la Viață”(TDV) din mun. Bălți, a fost creată în anul 1997, de către o grupă de studenți ai USM Alecu Russo din Bălți, Facultatea Pedagogie, Psihologie și Asistență socială, care au considerat o necesitate de a informa tinerii în privința riscurilor dea se infecta cu virusul HIV, consecințele dramatice a consumului de droguri. În prezent, Asociația oferă servicii pentru cca 2000 de beneficiarii permanenți, dintre care sunt consumatorii de droguri și femeile care prestează servicii sexuale.
 
Funcția de bază a Asociației este prevenirea discriminării sociale a tinerilor, susținere psihologică a persoanelor care trăiesc cu HIV, SIDA sau dependenți de droguri, promovarea unui mod de viață sănătos  și protecția drepturilor tinerilor care sunt în grupul de risc.
Din activitatea Asociației sunt multe istorii de succes a persoanelor care au fost tratate, au fost reabilitați și angajate în cîmpul muncii. Printre aceste persoane unii chiar au devenit angajați ai Asociației, astfel oferind ajutor și susținere beneficiarilor pentru a se integra/reintegra în societate.
În cadrul seminarului, participanții au fost  activi, au dat multe întrebări și au rămas mulțumiți pentru informația primită. Au fost oferite materiale informative și datele de contact a Agenției.
 
AOFM Bălți a desfășurat un seminar informativ pentru elevii Şcolii de tip Internat
 
La data de 24 februarie 2016, specialiştii Agenției au organizat și desfășurat un seminar informativ  pentru elevii Şcolii de tip Internat.
Scopul organizării seminarului– sporirea nivelului de informare a absolvenților claselor a 8-a şi a 9-a în domeniul orientării profesionale, despre categoriile de beneficiari de cursuri, condiţiile privind vârsta şi studiile necesare etc.
Obiectivele:

  • Serviciile acordate de Agenţie;
  • Orientarea profesională (capacitaţi, aptitudini pentru a îmbrățișa o profesie);
  • Profesiile an. 2016, durata cursurilor conform profesiilor solicitate;
  • Instituţiile de învățământ cu care conlucrează Agenţia;
  • Oportunităţile de angajare pe piaţa locală după cursurile de instruire.

La seminar au participat 13 elevi viitori absolvenţi cu viza de reşedinţă din or. Bălţi cît şi din alte localități, pedagogi şi voluntari  de la Asociaţia Obştească CDEM (Centrul de Dezvoltare a Educaţiei în Moldova).
Aceasta organizaţie are ca scop de a uni tinerii adolescenţi pentru a face lucruri bune şi utile societăţii. Voluntarii  au organizat pentru elevi vizite  la diferite întreprinderi cum ar fi: SA Moldagrotehnica, SRL Draexlmaier Automotive, unde au urmărit procesul de lucru. S-a discutat ce studii, abilitaţi, cunoştinţe şi deprinderi trebuie să posede un specialist în domeniul dat.
 
La finele seminarului participanților li s-au distribuit materiale  informative  privind formarea profesională, pliante ce descriu serviciile prestate de către AOFM. Participanții au  fost familiarizați cu portalul www.angajat.mdwww.anofm.md.
 
AOFM Ungheni a desfășurat seminar informativ cu 3 grupe de absolvenți ai Instituției de Învățămînt Școala Profesională din Ungheni
 
La data de 25 februarie AOFM Ungheni a organizat un seminar informativ cu 3 grupe de absolvenți la profesiile lăcătuș la repararea automobilelor și cusător a Instituției de Învățămînt Școala Profesională din Ungheni.
 
Participanții au fost informați  referitor la posibilitățile de angajare, locurile vacante, inițierea unei afaceri cu sprijinul diferitor programe,  despre situația pieței muncii și Barometrul profesiilor în anul 2016, serviciile oferite de către Agenție:

  • găsirea unui loc de munca;
  • organizarea Târgului locurilor de munca, Tîrgul on-line;
  • traningul Clubului Muncii, seminare de informare;
  • instruire, calificare, perfecționare (demonstrarea filmulețelor despre profesii);
  • stabilirea dreptului de ajutor de șomaj sau alocație de integrare sau reintegrare profesională;
  • antrenarea la lucrări publice.

Tinerii au fost familiarizați cu posibilităţile de utilizare a posturilor de autoinformare, site www.angajat.mdwww.e-angajare.md cînd este activ în perioada anunțată,  locurile vacante înregistrate în baza  de date a AOFM Ungheni la moment, cât şi despre informaţia pe care o pot obţine prin intermediul www.anofm.md, Centrul de Servicii NEXUS.
 
,,Clubul Muncii” la AOFM Călărași
 
Recent, AOFM Călăraşi a desfăşurat prima şedinţa de training a Clubului Muncii din anul 2016. Şedinţa a  întrunit şomerii, care la moment nu au o profesie sau încă nu s-au lansat pe Piaţa Muncii.
 
Obiectivul de bază al şedinţei a fost GHIDAREA ÎN CARIERĂ, carieră care fiecare persoană şi-o poate realiza cu succes, dacă merge cu  paşi corecţi.
 
Au fost explicate cele 4 etape importante în carieră:

  • autocunoaşterea (evaluarea capacităților personale, intereselor, situaţia reală la moment...),
  • cercetări cu privire la profesie (informare despre solicitarea pe piaţa muncii, unde se pot obţine studiile, posibilităţile materiale...),
  • luarea deciziei (scopul, studiile, practica...),
  • contacte de angajarte  (aofm, angajatori, anunţuri, site-ri...).

S-au organizat discuţii şi despre competențele profesionale, calităţile personale necesare în practicarea anumitor profesii, despre Barometrul profesiilor, despre cererea pe piaţa muncii locală şi naţională. De asemenea, s-a demonstrat cum pot avea acces la informaţia despre locurile vacante pe site-urile: www.e-angajare.md şi www.angajat.md.
 
Ţinînd cont de situaţia de criză din ţară, de faptul, că majoritatea participanţilor sînt absolvenţi ai gimnaziilor şi, deseori,  încă nu sînt atît de stăpîni pe situaţia reală, nu conştientizează cum fac alegerea unei viitoare meserii, o atenţie deosebită s-a acordat consilierii tinerilor: cum să-şi determine nivelul de pregătire, de competenţele  de care dispun la moment,  ce oportunităţi li se oferă  în prezent şi cum pot să-şi dezvolte competenţele profesionale în continuare pentru a reuşi cu succes pe piaţa muncii.
 
Au fost informaţi despre serviciile AOFM cu privire la formarea profesională, despre profesiile mai solicitate pe piaţa muncii, despre ofertele locurilor de munca.
Pentru a spori interesul faţă de anumite meserii mai puţin solicitate, colaboratorii Bibliotecii au propus pentru lectură o serie de cărţi.
 
La final, din cele 9  persoane prezente la şedinţă, 4 au solicitat cursuri de formare profesională,  alte 2 persoane au redactat şi au depus CV -ul la SRL "Călărași Divin" la locul vacant de secretară şi la SRL "Divin PLUS" ca vânzător.
Acasă au plecat cu mape ce conțineau materiale informative, modele de cerere, CV, care le-ar completa Portofoliul unui potenţial angajat, despre care s-a menţionat pe parcursul şedinţei, precum și alte informaţii utile.