O companie străină investeşte în crearea unei uzine în Republica Moldova

Compania ”Fujikura” intenţionează să lanseze producerea în Republica Moldova şi, la prima etapă, intenționează să creeze circa 700 de locuri de munca până la finele anului curent. Anunţul a fost făcut astăzi în cadrul întrevederii cu Prim-ministrul Pavel Filip de către Președintele Fujikura Automotive Europe, Kimio Koizumi, intenție salutată de către Premier, menţionând că obiectivul Guvernului este creşterea nivelului de trai al populaţiei, iar aceasta înseamnă investiţii în economia ţării, noi locuri de munca şi salarii decente.
 
Compania Fujikura planifică la prima etapă realizarea proiectului investițional pe teritoriul Zonei Economice Libere (ZEL) Expo Business Chișinău, cu posibilitatea extinderii și în alte regiuni din Republica Moldova. Una din locațiile potențiale, analizate anterior de companie este or. Cahul, unde a fost deschisă o subzonă a ZEL Bălți de tip green field.
 
Amintim că ANOFM are semnate acorduri de colaborare cu cele șapte Zone Economice Libere din Republica Moldova, inclusiv cu ZEL Chișinău, ce prevăd angajarea în câmpul muncii a specialiștilor.
 
ANOFM a avut о întrevedere cu reprezentanții Fujikura, care s-au interesat despre posibilitatea de colaborare în vederea selectării personalului din rîndul șomerilor din mun. Chișinău, Anenii Noi, Ialoveni, Criuleni, Dubăsari, Strășeni. În acest sens, ANOFM împreună cu agențiile teritoriale va întreprinde măsuri în vederea selectării personalului care va fi solicitat de către compania japoneză.
 
Compania japoneza Fujikura va construi о uzina de cablaje auto multiconductoare. Interesul lor se axează in special pe elaborarea designului întregii rețele de cabluri și producerea cablajului auto. Acest interes are la baza intențiile marilor producători mondiali de a crea către anii 2020-2025 automobile cu dirijare complet autonomă. Astfel, sistemelor de dirijare le revine un rol primordial. Fiind foarte complexe, sofisticate, dar și voluminoase. Acestea urmează să capete și un aspect pe măsura. De aici și necesitatea elaborării unui design inedit pentru sistemul de cabluri și cablaje auto, bazate pe fibra optică și produse electronice, care, pe măsura completării conținutului, să aibă capacitatea de a-și reduce volumul.
 
Compania japoneza Fujikura, fondata în anul 1885, cu sediul central în Japonia, este un important jucător pe piața mondială de automotive. La ora actuală compania înregistrează vanzari globale de peste 5 mld. euro, având peste 53.000 de angajați la nivel mondial. Componentele fabricate de Fujikura sunt montate ulterior pe diverse modele ale mărcilor Volkswagen, Audi, Porsche, Toyota și altele.