Evenimentul național de lansare a Serviciului de Bibliotecă iCAN pentru o Carieră de Succes

La 25 octombrie 2017 directorul Agenției Nationale pentru Ocuparea Forței de Munca (ANOFM), dna Raisa Dogaru a participat la Evenimentul național de lansare a Serviciului de Bibliotecă iCAN pentru o Carieră de Succes care a fost organizat în cadrul Bibliotecii Municipale „B. P. Hasdeu” din Chișinău. Cu susținerea financiară a Programului Novateca, proiectul a fost lansat de către Academia de Inovare și Schimbare prin Educație (AISE) în colaborare cu Centrul Național de Excelență pentru Bibliotecari, instituții cu care ANOFM a încheiat Acorduri de colaborare la 15 august 2017.
Proiectul „Serviciul de Bibliotecă iCAN” își propune să stabilească un parteneriat durabil între bibliotecile publice din Chișinău, Cahul, Telenești, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Orhei, Bălți, AISE, ANOFM, inclusiv agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de munca și angajatorii din regiunile țintă, prin crearea unui serviciu digital nou care corespunde domeniului prioritar „bunăstare economică și angajare în câmpul muncii prin educarea tinerilor și adulților” (Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă a Națiunilor Unite).
În cadrul evenimentul național de lansare facilitatorii iCAN împreună cu experții AISE au moderat o serie de workshop-uri cu scopul de a dezvolta participanților competențe digitale de bază. În contextul în care digitalizarea devine provocarea secolului XXI, competențele digitale capătă o valoare considerabilă în portofoliul oricărui angajat.
În cadrul noului serviciu digital de instruire în domeniul educației de carieră va fi pilotat cursul online tip MOOC (curs online gratuit deschis) adresat utilizatorilor în scopul familiarizării lor cu informații utile pentru angajarea ulterioară în câmpul muncii și pentru a corespunde cerințelor angajatorilor în materie de competențe digitale. Bibliotecarii din regiunile țintă vor lucra în calitate de formatori virtuali ai acestui nou serviciu de bibliotecă și vor instrui cel puțin 100 de utilizatori pe parcursul anului academic 2017-2018 în fiecare regiune.
Agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de munca din regiunile Chișinău, Cahul, Telenești, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Orhei, Bălți vor informa persoanele aflate în căutarea unui loc de munca despre posibilitatea de a parcurge 10 module de instruire online care includ informații cu privire la crearea unui CV digital și utilizarea mai multor instrumente web în procesul de dezvoltare profesională.
În perioada octombrie 2017 – mai 2018 vor fi instruite peste 700 de persoane din cele 7 regiuni beneficiare ale Proiectului.
Persoanele care doresc să participe la cursul online „Serviciu de Bibliotecă iCAN pentru o Carieră de Succes” pot accesa detalii privind modul de înregistrare pe site-ul: http://abrm.md