Istorie de succes: Irina Cristin: „Acum siguranța financiară îmi permite să-mi fac planuri de viitor”
Nevoia de a munci și a te realiza pe plan profesional este una caracteristică pentru fiecare persoană și nu se referă la starea de sănătate. În cazul Irinei Cristin, care este o tînără cu dizabilitate locomotorie de 30 ani, locuitoare a orașului Chișinău, necesitatea de a avea o ocupație profesională și de a putea contribui la bugetul familiei s-a materializat de curînd, datorită angajării în cîmpul muncii.
Irina s-a adresat la Asociația ”Motivație” după suport în căutarea unui loc de munca în luna octombrie 2017. „După o vizită de cunoaștere, am fost invitată să particip la un training de formare a abilităților de munca. Cel mai dificil pentru mine înainte de training era să cred că voi reuși să obțin un loc de munca în care voi putea lucra în tempoul meu cu actele, și că aceasta munca ar fi posibilă fără deplasări multiple. Pe parcurs, am înțeles că am șanse reale. Am vizitat cîteva companii, am analizat mai multe oferte de munca și în scurt timp am realizat că la sigur mă voi angaja – a spus Irina Cristin”.
Una dintre etapele în angajare a fost potrivirea abilităților cu cerințele unui post de munca, iar pentru aceasta Irina, împreună cu specialistul angajare asistată a Asociației „Motivație” a vizitat Centrul de Ghidare în Carieră a Agenției pentru Ocuparea Forței de Munca a municipiului Chișinău: “În cadrul vizitei – spune tînăra – am realizat cîteva teste de orientare profesională și drept rezultat am primit un profil vocațional care a permis potrivirea cu o listă de profesii conform intereselor mele”. În baza acestora, Irina împreună cu specialistul principal al Centrului – dra Iulia Nicorici a analizat sarcinile de munca a cîtorva profesii apropiate: arhivar, notar și consilier juridic (avînd studii în domeniu). Foarte captivantă pentru ea s-a dovedit a fi testarea dexterității manuale prin intermediul bateriei de teste Ruward, primul de acest gen în Republica Moldova.
Procesul de identificare a unui loc de munca a durat 4 luni. Una dintre dificultățile de bază pentru activitatea de office manager sau orice post ce presupunea comunicarea cu clienții era lipsa abilităților de comunicare fluentă în limbă română. În cadrul testării, managerul de caz al Irinei din cadrul Asociației „Motivație” a cunoscut mai bine ce fel de activitate își dorește tînăra și care este munca ce i-ar aduce plăcere și pe care aceasta ar putea s-o realizeze la un nivel înalt: “Rezultatele testării au fost foarte utile în identificarea ofertelor ocupaționale – spune managerul de caz al fetei.” După mai multe căutări, s-a reușit identificarea unei oferte care corespunde intereselor Irinei. A fost recomandată candidatura acesteia, a urmat interviul de angajare, iar la scurt timp a fost acceptată”.
“Consider că postul de operator în sistemul editorial computerizat în compania ”PRIMASOFT” SRL, corespunde foarte mult viziunilor, dar și abilităților mele de moment – a menționat inspirată Irina Cristin – Îmi place activitatea, deoarece în cadrul acesteia am cunoscut ce înseamnă o bază de date și cum are loc redactarea ei cu informații actualizate. Depun efort pentru ca toate sarcinile să le realizez la un nivel înalt, iar prin munca depusă îmi asigur un venit stabil, prin care reușesc să contribui la bugetul familiei. Siguranța financiară îmi permite să-mi fac planuri de viitor, care mă încurajează mult în realizarea potențialului meu personal și cel profesional”.