Al 2-lea târg de informare privind piaţa muncii din R. Moldova organizat in Germania...

La 20 noiembrie curent în oraşul Nurnberg, Germania a avut loc cel de-al doilea târg de informare privind piaţa muncii din R. Moldova organizat pentru moldovenii care trăiesc temporar în Germania, dar şi-ar dori să se întoarcă acasă.



Oferta companiilor participante la această ediţie a fost variată, începând de la domeniile tehnologiilor informaţionale, bancar, construcţii, alimentar, servicii, până la programe de management. Dintre companiile participante menţionăm: ÎM “Sudzucker Moldova” SA, SRL „Ademar-mob”, ÎM ,,Moldcell” SA, ICS “Alied Testing”, BC “MOBIASBANCA-Groupe Societe Generale” SA, ÎCS “SUMMA” SRL, Zona economica liberă Bălţi, STARNET SRL , Efes Vitanta Moldova Brewery, Roedl and Partner, ÎCS ,,TopJobs” SRL, IDS Consulting.



Profilul candidatului căutat de companii a fost cel al profesionistului cu experienţă relevantă, calificare înaltă şi cunoştinţe europene, în măsură să contribuie la dezvoltarea companiei în particular şi a ţării în general.



Evenimentul a fost organizat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca şi Centrul Internaţional pentru Migraţie din Germania în parteneriat cu alţi actori atât din Moldova, cât şi din Germania, printre care: Ambasada Republicii Moldova în Germania, Consulatul General din Frankfurt, Serviciul Public de Ocupare din Germania, Institutul Leipzig.                                                                                                                             



La desfăşurarea cu succes a evenimentului şi-au adus contribuţia şi organizaţiile diasporei moldoveneşti din Germania, care alături de consulatul general al Republicii Moldova din Frankfurt pe Main au promovat evenimentul atât în nordul, cât şi în sudul Germaniei.    



La deschiderea oficială a târgului a participat dl Sergiu Sainciuc, viceministru al muncii, protecţiei sociale şi familiei, care a salutat campaniile de informare a moldovenilor aflaţi în afara ţării privind oportunităţile pieţei muncii de acasă, menţionând, că actualmente în Moldova activează cca. 160 de companii germane, iar investiţiile Germaniei în piaţa muncii din RM constituie 110 mln euro. Aceasta este o dovadă clară a unor bune relaţii de colaborare moldo-germane.



Menţionăm în context, că pentru a susţine moldovenii de peste hotare şi a-i încuraja să revină acasă, Guvernul a lansat un program de direcţionare a remitenţelor spre dezvoltarea afacerilor proprii şi, anume, pentru fiecare leu din remitenţe investit în ţara va fi suplinit cu un leu în formă de grant din cadrul programului respectiv. Acest program “1+1” a fost iniţiat de curând şi este implementat de către Organizaţia pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii.



Pe lângă informarea cetăţenilor noştri despre posibilităţile pieţei muncii din Moldova, evenimentul a avut drept scop consolidarea relaţiilor dintre Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca din Moldova şi Centrul Internaţional pentru Migraţie din Germania. In aceasta privinţă a fost semnat un acord de colaborare între Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Munca, Centrul Internaţional pentru Migraţie din Germania şi proiectul  “Consolidarea capacităţii Moldovei de gestionare a pieţei muncii şi reîntoarcere a migranţilor în cadrul parteneriatului de mobilitate cu Uniunea Europeană”, care vizează schimbul de informaţie şi experienţă între părţi.



Conform angajamentelor Centrul Internaţional pentru Migraţie din Germania va susţine concetăţenii, care doresc să revină în ţara. Astfel, partea germană va oferi suport financiar, suplimentar la salariul de bază, moldovenilor din Germania, care se vor întoarce acasă.



“Atare evenimente sunt utile pentru a consolida relaţiile dintre Moldova şi ţările UE, cât şi a facilita apropierea Moldovei de concetăţenii săi de peste hotare. Asigurând  transparenţa  pieţei muncii din Moldova, vom facilita şi îmbunătăţi controlul fluxului de migraţie ”, a menţionat Per Lindberg, directorul proiectului, la ceremonia de semnare a acordului.



Organizarea campaniei de informare despre piaţa muncii face parte dintr-o strategie a de a-i convinge pe lucratorii moldoveni din străinătate să se întoarcă în ţară nu doar pentru a acoperi deficitul de forţă de munca de înaltă calificare, dar şi a readuce spiritul inovator şi a dezvolta dinamismul creativ pe piaţa forţei de munca din R. Moldova.