O nouă oportunitate pentru persoanele cu dizabilități!
Astăzi, 20 noiembrie 2017, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Munca în parteneriat cu Centrul pentru Educaţie Antreprenorială şi Asistenţă în Afaceri (CEDA) în cadrul proiectului ”Reconceptualizarea Orientării Profesionale şi Consilierii în Carieră” (REVOCC), finanțat de ADA, lansează platforma electronica care permite evaluarea potențialului de munca al persoanelor cu dizabilități. Evenimentul are loc la Centrul de Ghidare în Carieră din Chișinău.
Specialiştii din cadrul Agenţiei Naţionale, reprezentanții Centrelor de Ghidare în Carieră din Chișinău, Soroca și Cahul, precum și de la AO Motivație, participă la cursul de instruire în vederea dezvoltării competenţelor de utilizare a platformei CASPER şi a testului Ruward pentru ghidarea în carieră a persoanelor cu dizabilităţi.
CASPER oferă: Rapoarte psihologice automate şi customizate: raport de evaluare psihologică individuală, profil candidat, raport de potrivire cu postul, raport de ierarhizare a candidaţilor pentru post.Acest instrument generează o evaluare complexă a persoanei cu dizabilități, dar și o potrivire cu profilul unui loc de munca. CASPER ajută la luarea unor decizii acurate în organizații și întreprinderi. CASPER ajută persoanele cu dizabilități, deoarece evaluează și scoate în evidență potențialul de munca al acestora.
Testul de evaluare a abilităţilor Ruward este un instrument valid de măsurat disponibilităţile funcţionale pe care le are orice muncitor în procesul de munca. Testarea cu Ruward durează aprox 1 oră și este nevoie de toate componentele kitului pentru aplicarea celor 19 teste.Acest test presupune executarea a 19 activităţi diferite denumite sarcini de lucru.Intenţia testului este de a obţine informaţia necesară şi obiectivă despre îndemânarea unei persoane.
Informaţia este obţinută din două perspective:
1. observaţiile făcute pe parcursul testării privind comportamentul pe perioada evaluării, corectitudinea îndeplinirii sarcinilor, conştientizarea greşelilor, interes faţă de sarcinile date, nivelul de înţelegere al sarcinii, capacitatea de menţinere a atenţiei
2. măsurarea timpilor de lucru ( viteza de realizare a sarcinilor) corelată cu calitatea de execuţie
Principalele abilităţi măsurate: mişcările de bază, selecţie şi manipulare obiecte, simetrie, asamblare, decizie, coordonare ochi- mână- picior, coordonare mâna stângă- mâna dreaptă.