Agenția Națională Pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM)

Astăzi: 20 Octombrie 2018 20:32

Comunicarea, promovarea serviciilor și a activităților prin intermediul rețelelor sociale, un nou subiect asimilat de angajații AOFM

Comunicarea, promovarea serviciilor și a activităților prin intermediul rețelelor sociale, un nou subiect asimilat de angajații AOFM

Angajații Agențiilor pentru Ocuparea Forței de Muncă învață timp de două zile, 18-19 aprilie, cum să comunice eficient prin intermediul rețelelor sociale cu persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă.
 
În cadrul instruirii organizate cu suportul proiectului Migrație și dezvoltare locală, implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare în Moldova angajații din 35 agenții teritoriale pentru ocuparea forței de muncă au învățat să utilizeze eficient cele mai moderne platforme de comunicare, astfel ca informațiile să fie accesibile pentru toți cetățenii Republicii Moldova în căutarea unui loc de muncă, indiferent în ce colț al lumii se află.
 
Prezentă la eveniment, Raisa Dogaru, directoarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, a subliniat importanța comunicării în media socială: ”În acest fel, putem fi mai aproape de clienții noștri, dar și de persoanele care se află peste hotare. Știind cui ne adresăm și ce vrem să le comunicăm prin postările publicate, avem posibilitatea să le oferim sprijin și consultanță, iar printr-o astfel de interacțiune, putem să fortificăm cu succes relația dintre agenție și client, precum și potențial client”.
 
”Comunicarea online este importantă pentru a menține legătura cu persoanele plecate din țară, dar care intenționează să revină acasă și să își găsească rapid un loc de muncă. Este mai mult decât necesar ca mesajele transmise pe rețele sociale să fie informative și utile publicului”, a spus Zinaida Adam, manageră componenta politici din cadrul proiectului Migrație și Dezvoltare locală (MiDL).
 
Cei prezenți au învățat direcțiile de comunicare, modalități de setare atractivă a paginilor de facebook, dar au aflat și trucurile în crearea unui conținut bun. În partea practică a instruirii, participanții au publicat poze, au creat evenimente pe rețele sociale și alte funcții utile pentru comunicarea eficientă a AOFM.
 
”Este necesar ca activitățile să fie relatate în timp real. Nimănui nu îi este interesant să citească știri care au avut loc o săptămână în urmă. De asemenea, trebuie să fie evitată scrierea unui text mare, iar atunci când vorbim de rezultate, apelăm la cifre. Este foarte important să ne lăudăm cu succesele doar explicând ce au de câștigat beneficiarii și să utilizăm frecvent poze cu echipa și beneficiarii”, susține expertul social media Andrei Fornea.
 
În cadrul evenimentului, reprezentanții ANOFM au primit și sfaturi despre cum să creeze postări atractive cu ajutorul instrumentelor online.
 
”În social media este foarte importantă prezentarea atractivă și clară a conținutului. De aceea, este important ca imaginile postate să fie bine editate și clare. Recomandăm ca textul postat pe imagine să nu ocupe mai mult de 30% din aceasta. Noi vă sugerăm diverse instrumente cu ajutorul cărora puteți face ușor postări gratuite, fără a fi nevoiți să vă instalați un program soft complicat”, a spus expertul social media Radu Lișița.
 
Trainingul se încadrează în activitățile de consolidare a capacităților ANOFM și structurilor sale teritoriale de susținere a reintegrării migranților reveniți în câmpul muncii.